Thursday 7 May 2020

May 2020

Welcome May 2020, it's 5th month of 2020.

Kita ada some achivement dah dicapai pada bulan ini.

1. Orderla.my sudah capai 1000 registered user pada platform tersebut.

Ini adalah milestone yang bermakna bagi kami. Kerana ia menunjukan ramai yang dah guna dan cuba sistem ini.

Ramai yang register setelah pergi ke halaman order oleh orang lain.

2. Orderla Affiliate Program

Sepanjang tempoh pelepasan versi Basic dan Plus. Kita memang dapat juga pelanggan Plus. Ia membuktikan memang ada orng memerlukan extra functions untuk meningkatkan eficiency bisnes mereka.

Plus feature bukan sebarang feature, feature yang memang ada value seperti payment gateways, multi-Whatsapp number dan lain-lain.

Setelah kita dapat result sedemikian kita juga percaya benda ini boleh dijual dan orang lain yang promote hopefully mudah untuk close seterusnya melayakan diri untuk dapat commission, jika users affiliate kita tu upgrade ke plus. Jika basic juga tiada komisyen ya.

To be honest lah, mudah untuk close sale jika anda sendiri sudah pakai Plus plan. Kalau pakai basic juga kita pun tak tahu selok-belok Plus feature tersebut. Jadi susah sikit nak convertkan mereka.

So far walaupun ada yang upgrade, tp still masih ramai (sangat) yang happy dengan basic sahaja. It's okay to be on basic, we are also happy for them. But in term of sustainability memang perlu pakej upgrade untuk cover cost orang yang guna free ini.

Begitu juga untuk bayar komisyen ahli affiliate. Ia adalah dari orang yang upgrade ke plus juga.

Ok baik, walaupun produk ia sudah boleh dipasarkan, namu ia bukan lah sebab untuk kita tidak terus meneruskan penambahbaikan sistem dari masa ke semasa.


No comments:

Post a Comment