Friday 8 December 2017

Hello December

Hi December 2017. Datang juga kamu untuk tahun ini. Kejap je masa berlalu dari awal tahun 2017 tup tup dah nak penghujung 2017. Ape pun nak habaq 2017 memang awesome.

Kawe ready sokmo nak start 2018 nanti. Benda nak fokus pun lebih padu, maksudnya lebih spesifik.

Update sekarang, tengah belajar ARKit guna SceneKit. Kalau nak tahu ARKit tu adalah framework Apple sediakan untuk develop augmented reality. Phone pun kena power juga nak run ARKit ni. Ape pun ARKit memange awesome juga. Dia bukan sahaja untuk hiburan atau hype semata-mata, tapi boleh dijadikan sebagai utiliti juga tau. Contoh app macam Measure Kit app. Boleh ukur benda dalam dunia nyata.

Ape pun jangan berhenti untuk belajar benda baru dan lebih advance. At the same time juga, saya ada masuk course Code Design by Meng To. Itu juga bagus dalam memperhalusi seni reka graphic untuk mobile app. Bukan main tembak sembarangan je. Lagi-lagi kalau kerja indipendant ni, kena belajar dengan orang yang lebih hebat, dan mereka tu memang lebih banyak bekerja dengan pelbagai lapisan client.

Alrite, bertemu di post seterusnya. Btw, saya ada juga start YouTube channel bernama Hijazi Tech, untuk saya kongsikan some tech, unboxing or review. Stay tune.

No comments:

Post a Comment